Ik geef zin aan jouw woorden
Er zitten maar 26 letters in ons alfabet. Toch zijn ze het begin van alles – ook van jouw verhaal. Ik schrijf het met plezier. Jij pakt ermee uit en krijgt contente klanten.
Kennismaken? graag!Worstel je met woorden? Ik speel ermee. Van ’s ochtends tot ’s avonds. Van blad tot Boggle. En vooral voor jouw zaak.
Ik zorg ervoor dat jij gezien wordt. Gelezen wordt. Dat je teksten de juiste snaar raken. Dat je verhaal iets uitlokt. Een lach, een traan, oh’s en ah’s, instemmend knikken of klikken (zónder misleiding).
Voor fletse teksten en corporate quatsch moet je niet bij mij zijn. Wel voor (h)eerlijk helder. Gekruid met persoonlijkheid. Gesmaakt door je lezers.
Gave en goesting
Van exacte wetenschappen snapte ik geen jota, maar bij taaltoetsen werd er gevochten om naast mij te zitten. ’t Stond in de sterren geschreven dat ik ‘iets met taal’ ging doen. Nog groen achter mijn oren stak ik een diploma licentiaat vertaler op zak, gevolgd door een postgraduaat cultuurwetenschappen.
Daarna volgde een parcours van 15 jaar in het bedrijfsleven: marketing- en communicatiejobs die mij veel hebben bijgebracht, maar onvervuld lieten. Het voorspel van wat komen zou: de schrijverij.
Sinds 2011 vul ik als freelancer mijn dagen met copywriting, tekstschrijven, vertalen en redigeren. Teksten kort en lang. Serieus en plezant. Voor klanten groot en klein.
Tot jouw dienst
Ik werk vanuit mijn woning in Willebroek, strategisch gelegen tussen de Koekenstad en ’t stad van de Manenblussers. Met zicht op het kanaal en de brug der zuchten, en een woeste tuin waarin de natuur vrij spel heeft. Een inspirerende omgeving waarin ik mij ongestoord wijd aan jouw schrijfsels.
Je schakelt mij in zoals het jou uitkomt:
- projectbasis
- losse opdracht
- piekmomenten
- langetermijnsamenwerking
Ik ben van vele markten thuis, maar schrijf alleen ethische copywriting voor bedrijven die het goed menen. De samenleving mag wat warmer, de planeet liefst niet.
Goed om te weten
Een rugzak vol schrijfervaring en een ontembare liefde voor taal, dat spreekt voor zich. Maar bovenal verwacht je van een copywriter inlevingsvermogen. Om jouw stem te vertolken. Om jouw klanten te doorgronden. Wees gerust: ik heb empathie in overvloed.
Een ander e-woord waarop je mij mag afrekenen: efficiëntie. Ik werk doordacht, nauwgezet en gestructureerd. Communiceer duidelijk over planning, prijzen en verwachtingen. En kom afgesproken deadlines na.
Weet ook dat ik graag met je meedenk. Klakkeloos uitvoeren is niks voor mij. Heb ik bedenkingen bij jouw opdracht? Zie ik mogelijkheden om de dingen beter aan te pakken? Dan geef ik dat altijd aan.
Tot slot: ik neem mijn werk – jouw teksten – bloedserieus. Maar ik hou van humor, (zelf)spot en relativering.
Genoeg gezwamd?
Laat mij nu maar de daad bij het woord voegen. Daar word ik gelukkig van, en ik durf te wedden dat jij dat ook zult zijn.