< Terug

Teksten laten schrijven

Teksten laten schrijven

Je teksten laten schrijven door een copywriter in plaats van zelf schrijven, is dat een goed idee? Tuurlijk. Tenzij je niks beters omhanden hebt, een 10 voor taal haalt en de kneepjes van ’t schrijfvak kent.

Je zou ervan versteld staan hoeveel mensen het eerst zelf proberen, om nadien toch bij een copywriter aan te kloppen. Want al dat gezwoeg met woorden levert vooral angstaanvallen en okselvijvers op in plaats van klanten en een imago om trots op te zijn.

Je kunt natuurlijk zelf beter leren schrijven, maar dat kost flink wat tijd en moeite – áls het jou al ligt. Je kunt je teksten ook laten herschrijven tot ze puntgaaf zijn. Maar doorgaans ben je beter af als je de klus laat klaren door iemand die er kaas van heeft gegeten.

5 redenen om je teksten te laten schrijven

  1. Je bespaart gi-gan-tisch veel tijd. Als je je schrijfwerk uitbesteedt, heb je weer ademruimte voor andere dingen –  business or pleasure. 
  2. Je tekstschrijver kijkt met frisse, onbevooroordeelde ogen naar jouw verhaal en leeft zich in je lezer in. Dat slaat veel beter aan, geloof mij.
  3. Je teksten zijn niet zomaar leuk; ze doen wat ze moeten doen. Informeren, overtuigen, entertainen, inspireren, bezielen … en verkopen natuurlijk!
  4. Je jaagt je lezers niet weg met platgeslagen woorden, jargon en irritante kantoortaal. Laat dat over aan je concurrenten. Jouw teksten worden met plezier gelezen.
  5. Je krijgt iemand die meer doet dan woorden aaneenrijgen: je copywriter vraagt je die pieren uit de neus om jou, je klanten, je product, je stijl, je waarde … tot op het bot te doorgronden.

5 redenen om je teksten door mij te laten schrijven

  1. Veel schrijfkilometers bijeengeharkt: meer dan twee decennia ervaring en veel goesting tot jouw dienst.
  2. Thuis in een resem sectoren, als schrijf ik ’t liefst van al voor wereldverbeteraars: bedrijven en merken die zich niet alleen door winst laten leiden.
  3. Groot inlevings- en aanpassingsvermogen: ik kruip in jouw huid en die van je klanten. Zo raak ik met jouw stem de juiste snaar bij jouw doelgroep.
  4. Vertrouwd met veel teksttypes: blogs, websiteteksten, advertenties, slogans, jaarverslagen, persberichten, sociale media, whitepapers, e-mails, nieuwsbrieven …
  5. Een kei in taal. Je teksten zijn niet alleen vlot leesbaar en overtuigend, maar ook nog eens foutloos. Je bespaart dus op eindredactie en vermijdt gegniffel over taalfouten.

Omdat ik zo bescheiden ben, hou ik het bij 5 redenen. Alhoewel, ik gooi er nog wat bij: ik ben altijd van mijn woord en heb maar een half woord nodig om te snappen wat je bedoelt.

Vertel mij snel waarin ik voor jou mijn tanden kan zetten.