< Terug

Facebook-advertentie schrijven

Van flopperdeflop naar nagel op de kop!

Ga je een Facebook-advertentie schrijven? Slinger dan alsjeblieft geen taalkemels in de ether. Tijdlijnen worden overspoeld door gesponsorde berichten die haastje-repje zijn opgesteld. Als je bereid bent om te betalen voor Facebook-advertenties, laat ze dan ook nalezen door een professional. En pas deze tips toe voor meer conversie en minder irritatie.

Potentieel benutten

Veel mensen ervaren Facebook-advertenties als een bron van ergernis. Toch schakelen maar weinigen adblockers in. Met meer dan zeven miljoen gebruikers in België alleen al, blijft Facebook dus een interessant marketingkanaal. Zowel om je naambekendheid te vergroten als om klanten aan te trekken.

Vertrouwen wekken

Zomaar wat zinnen uit je mouw schudden of door Google laten vertalen? Een slecht idee. Want krakkemikkige teksten zijn een doorn in het oog van je (kritische) doelpubliek. Mooie plaatjes en interessante aanbiedingen compenseren misschien deels de kreupele teksten. Toch zijn ze nefast voor je imago. Bovendien haken er gegarandeerd potentiële klanten af: slordige schrijfsels boezemen geen vertrouwen in.

Tips om Facebook-advertenties te schrijven

  • Baken je doelgroep af. Hoe? Check het hulpcentrum van Facebook.
  • Bepaal je doelstelling: merkbekendheid, interactie, verkoop, …
  • Voeg een beeld of video toe. Zorg ervoor dat je plaatje relevant en origineel is. En dat het voldoet aan de technische vereisten voor bestandstype, grootte, resolutie, …
  • Pak uit met een sterke kop of headline: je hebt maar luttele seconden om de aandacht te trekken. Wees origineel, interessant of uitdagend. Speel in op emoties of stel een prangende vraag.
  • Schrijf een beknopte tekst die focust op voordelen of een probleem waarvoor jij de oplossing hebt. Hou het wel realistisch en promoot geen mirakels. Anders gaat je geloofwaardigheid naar de haaien.
  • Sluit af met een ‘klikwaardige’ call to action: krijg 10 procent korting, download gratis het e-book, reserveer je droomvakantie, …
  • Zorg voor een link naar een relevante websitepagina of landingspagina.

Geen inspiratie? Laat je Facebook-advertentie schrijven door een copywriter met kennis van zaken.