< Terug

Verkoop voordelen

Wil je meer verkopen? Focus dan op klantvoordelen in je commerciële communicatie. Want met een slechte verkoopbrief verspil je tijd en geld. En wek je ergernis op bij de ontvanger omdat je hem niet ernstig neemt. Dat begint vaak met een verkeerde aanspreking of naam, gevolgd door een resem vage argumenten. Ook tenenkrullend: taalfouten en egotripperij. Ellenlange opsommingen van productvoordelen. Met hagel schieten in plaats van met scherp. Ontbreken van een call to action. En bovenal: geen antwoord op:

de hamvraag:

‘Hoe word ik er beter van?’ Dat is het enige wat je lezer interesseert – wát je ook probeert te verpatsen. Focus dus op productvoordelen in plaats van producteigenschappen. Zet geen boompje op over de hyaluron in dagcrème. Beloof een gladde huid. Hamer niet op de springveren in de matras. Verkoop een goede nachtrust. En het rendement van die warmwaterketel zal je koper worst wezen. Hij wil snel warm water tegen een voordelig tarief.

Een verkoopbrief die verkoopt? Vertrouw op je copywriter!