< Terug

Postkaarten in digitale tijden

Postkaartmarketing

Postkaartmarketing heeft zelfs in het digitale tijdperk een bestaansreden. Want een prentbriefkaart is dé manier om de aandacht te trekken van je doelgroep. En om je boodschap simpel, goedkoop en efficiënt over te brengen.

Ziehier 10 pluspunten van de postkaart:

1. Geliefd

Meer dan 30 procent van de consumenten verkiest een papieren mailing om een commerciële boodschap te ontvangen. Ter vergelijking: e-mails halen een povere score van 5 procent.

2. Direct

Een prentbriefkaart is directer en minder omslachtig dan een brief. Je ontvanger hoeft geen envelop te scheuren, noch een brief open te vouwen. Zichtbaarheid in een oogopslag!

3. Betaalbaar

Postkaartmailings zijn voordelig en zelfs goedkoper dan brieven. Ook voor het ontwerp en het drukwerk moet je niet al te diep in je geldbuidel tasten.

4. Veelzijdig

Via een prentbriefkaart kun je leads genereren, je merkbekendheid vergroten, een actie aankondigen, korting geven, je websiteverkeer boosten, …

5. Eenvoudig

Een postkaart maken is kinderspel. Een opvallend beeld met een rake boodschap op de voorkant. En een korte tekst met overtuigende call to action op de achterkant.

6. Meetbaar

Je meet gemakkelijk de respons van een mailing via prentbriefkaart. Bijvoorbeeld door er een speciaal telefoonnummer op te zetten, een gepersonaliseerde link naar je website, een unieke (korting)code, enzovoort.

7. Overtuigend

Een postkaartmailing ontvangen is bijna zo leuk als een ansichtkaart. Je speelt ermee in op emoties zodat je de lezer sneller aanzet tot actie.

8. Persoonlijk

Een postkaart is rechtstreeks gericht aan de ontvanger, en dus persoonlijker dan een e-mail die je ‘in bulk’ verstuurt.

9. Opvallend

Met een papieren kaart spring je eruit, in tegenstelling tot die ene e-mail in de digitale tsunami. Bovendien openen de meeste mensen dagelijks hun brievenbus én lezen ze hun post onmiddellijk na ontvangst.

10. Duurzaam

Een papieren mailing is milieuvriendelijker dan een digitale: de CO2-uitstoot ligt drie tot vier keer lager. De elektronica-industrie zorgt namelijk voor een gigantische afvalberg die nauwelijks wordt gerecycleerd. Terwijl er voor de papierindustrie in Europa meer bomen worden geplant dan geoogst.

Overtuigd van de voordelen van postkaartmarketing? Laat mij je prentbriefkaart bedenken!