< Terug

Prikkel je lezer met positivisme

Wil je klantgericht schrijven? Gebruik dan positieve woorden die dito gevoelens en associaties oproepen. Negatieve formuleringen doen het omgekeerde: ze jagen je lezer weg en doen je boodschap teniet – zélfs als die positief is.

  • Bij ons betaal je geen onderhoudskosten.
  • Onze medewerkers laten je nooit lang wachten.
  • Aarzel niet om ons te bellen.
  • Vergeet niet om de papieren in te vullen.
  • Een feest organiseren is niet moeilijk.

De onderstreepte woorden zijn negatief of afwijzend. Je kunt ze haast altijd vervangen door positieve tegenhangers die je boodschap aantrekkelijker maken.

  • Je krijgt gratis service.
  • Onze medewerkers reageren altijd snel.
  • Bel ons gerust.
  • Denk eraan om de papieren in te vullen.
  • Een feest organiseren is gemakkelijk.

Andere negatieve woorden die je het best vermijdt: moeten, helaas, probleem, schade, weigeren, geen, onbelangrijk, jammer, spijt, slechts, maar, …

Woorden die je lezer overtuigen en verleiden: voordelen, gratis, succes, waardevol, genieten, ja, mooi, wel, bonus, belofte, besparen, exclusief, vertrouwen, veilig, …

Een tekst nodig die je lezer verleidt? Ik schrijf hem met plezier voor jou!